Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
A jövő itt van a jelenben
A szakértők szerint a jövőben a diákoknak lehet egy személyes virtuális segédjük. Fotóillusztráció

ChatGPT: Augusztusról szeptemberre 50 millióval több használó

A jövő itt van a jelenben

| Huszár Judit | Panoráma

Mi az a digitális írástudás, és mire jó a mesterséges intelligencia? Mit tehet a szülő, hogy biztonságban tudja a gyermekét a világhálón? Hogyan ismerjük fel, ha álhírekkel bombáznak? Aktuális és fontos kérdések. Sorozatunkban ezeknek járunk utána…

(9.) Rohamos fejlődés – ha a technikáról beszélünk, akkor általában ezt a szókapcsolatot használjuk. Ha a mesterséges intelligenciáról van szó, akkor még fokozhatjuk a jelzőket. Egy nemzetközi felmérés szerint augusztusról szeptemberre 50 millióval nőtt a ChatGPT-felhasználók száma, így már meghaladja a 200 milliót. Ennek a szakemberek szerint az az oka, hogy egyre többen használják a tanuláshoz a mesterséges intelligenciát. Nemcsak a diákokra kell gondolni, hanem a pedagógusokra, szülőkre is… De mit tartogat még a közeli és távoli jövő?

– Nagyon nehéz ezt megjósolni – kezdte Szigeti-Kovács Eszter, a Logiscool Sopron iskolavezetője. – Az biztos, hogy a technikai fejlődés folytatódik, a mesterséges intelligenciát pedig az élet egyre több területén alkalmazzuk. A virtuális tanulás gyorsan terjed, már vannak olyan európai magániskolák is, ahol a mentorálást az AI segítségével végzik.

Egyes szakértők szerint 2030-ra olyan fejlett lesz a technológia, hogy a mesterséges intelligencia képes lesz akár filmet is forgatni. Mások úgy képzelik a jövő iskoláját, hogy minden diáknak lehet egy személyes virtuális segédje. A ChatGPT már most képes óratervet készíteni a tanároknak egy adott osztály igényeire szabva. A termékfejlesztésben is nagy előrelépést hozhat az AI, hatására szélesebb lehet a választék bizonyos termékekből, azok személyre szabhatóbbak, ugyanakkor megfizethetőbbek is lesznek.

– Bár a különböző jóslatok nagyon mások, de abban a szakemberek világszerte egyetértenek, hogy a mesterséges intelligencia nem helyettesítheti például a tanulást, tanítást, nem tud maga tervezni és gyógyítani. Különböző folyamatok kiegészítésére, helyettesítésére emberi felügyelettel viszont nagyon hatékony – tette hozzá Szigeti-Kovács Eszter. – Fontos, hogy a gyermekek már fiatalon megtanulják a használatát, tisztában legyenek a lehetőségekkel és a veszélyekkel. Ezekre viszont nem elég az iskolákban, különböző oktatási platformokon felhívni a figyelmet, a szülőknek is beszélgetni kell velük az aktuális kérdésekről. (Vége.) 

Tekintse meg kvízünket!

Kapcsolódó cikkek

Okoseszközök a diákoknak

Okoseszközök a diákoknak

2024. 11. 27. | Munkatársunktól

Több mint háromszáz laptopot adott át pénteken a Soproni Német Nemzetiségi Általános Iskolában dr. Barcza ­Attila, Sopron és térsége országgyűlési kép...