Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Ne essünk pánikba!

Rendőrségi sorozat

Ne essünk pánikba!

| Czetin Zoltán | Panoráma

Telefonos felszólításra ne töltsünk le semmilyen applikációt, és ne adjuk meg a személyes adatainkat! Az elmúlt hetekben sem tétlenkedtek a csalók, akik banki alkalmazottnak adták ki magukat. Sopronban is többen áldozatul estek.

Jogosulatlan tranzakció történt a bankszámláján – általában ezt állítják a telefonon jelentkező csalók. Banki alkalmazottnak mondják magukat, és felajánlják a segítségüket, hogy „megmentsék” a pénzünket. Közben pedig pontosan ők lopják el.

– A hívószám emlékeztetett az egyik bank ismert elérhetőségére, a telefonálók pedig különböző azonosítószámokat soroltak, így hitelesebbnek tűntek – mondta a közelmúltban történt esetekről Babella-Lukács Katalin rendőr őrnagy, a Soproni Rendőrkapitányság kiemelt bűnmegelőzési főelőadója. – A legtöbb sértett pánikba esett, elkezdte követni az utasításokat. Egy applikációt töltettek le a csalók, majd bediktáltatták az azonosító kódokat, így hozzáférést szereztek a folyószámlához, amiről azonnal leemelték a pénzt.


A szakember szerint fontos tudnunk, hogy a bankból csak ritkán telefonálnak. Olyat soha nem kérnek, hogy töltsünk le applikációt, és diktáljunk le belépési kódokat.

– Fontos, hogy próbáljunk először is nyugodtak maradni – folytatta Babella-Lukács Katalin. – Ha kétségünk van, szakítsuk meg a hívást, és csörögjünk vissza a bank általunk ismert elérhetőségén! Az is jó lépés, ha felajánljuk, hogy személyesen bemegyünk a fiók­ba egyeztetni a kérdésben. Ha erre erőszakosan válaszol a hívó, és mindenképp hárítja a találkozást, akkor átveréssel állunk szemben.

Ma már minden banknál van arra lehetőség, hogy ne a nyitott folyószámlán tartsuk a megtakarításunkat – így nagyobb biztonságban van a pénzünk. 

Kapcsolódó cikkek