Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Rangos elismerés
– Nem feledkezhetünk meg a bormarketingről sem. Jelen kell lenni a különböző borversenyeken, a szakmai konferenciákon, eseményeken – vallja Taschner Kurt István, a Magyar Bor Akadémia új főtitkára. Fotó: Filep István

Taschner Kurt István a Magyar Bor Akadémia főtitkára

Rangos elismerés

| Horváth Ferenc | Panoráma

Taschner Kurt István soproni borászt választották meg a Magyar Bor Akadémia főtitkárának. A megtiszteltetés a Soproni Történelmi Borvidék (el)ismertségét is növelheti.

A Magyar Bor Akadémia közgyűlése első alkalommal választott főtitkárt soproni borász személyében. Taschner Kurt István feladata az akadémia operatív irányítása Koch Csaba elnök mellett.

– A Magyar Bor Akadémia a magyar szőlészet és borászat fejlődését szolgálja – mondta a közelmúltban megválasztott főtitkár. – Feladatunk a magyar bor és a kultúra ismételt egymásra találásának segítsége, a szőlészet és a borászat szerepének erősítése a magyar gazdaságban, a bor és a gasztronómia harmóniájának megteremtése, a magyar bor ismertségének növelése. Tudott, hogy akadémiánk adományozza Az év bortermelője címet is, amely a magyar borászok legrangosabb elismerése.


Taschner Kurt Istvánt 2010-ben választották meg az akadémia tiszteletbeli tagjává. Két év múlva lett rendes tagja a szervezetnek, amelyhez az elmúlt években szigorú feltételek teljesítése és ajánlások után a szőlészeken és borászokon kívül számos közéleti személyiség, tudós és művész is csatlakozott már.

Az új főtitkár a Soproni Téma érdeklődésére elmondta, a Soproni borvidék ismertségének növeléséhez, az itteni borok népszerűsítéséhez elsősorban akarat és hit szükséges. – Tehát elsősorban saját gondolkodásunkat kell átprogramozni. Természetesen követni kell a hazai és a nemzetközi trendeket, a különböző stílusirányzatokat, a technológiai fejlesztéseket. Az elmúlt időszakban ugyan jelentős pályázati források érkeztek a borvidékre, a bor és a gasztronómia összekapcsolására, prezentálására, de sajnos tény, hogy a borvidékről hiányoznak a nagy befektetők. Vannak fiatal és tehetséges borászok, és akadnak, akik már elégedettek az elért eredményeikkel. Nem feledkezhetünk meg a bormarketingről sem. Ezen a területen bizony van mit pótolnunk, mint ahogy érdemes lenne átgondolni a soproni bort népszerűsítő rendezvényeket és a borvidék szimbólumrendszerét is. És még valami: jelen kell lenni a különböző borversenyeken, a szakmai konferenciákon, eseményeken.


Taschner Kurt István kérdésünkre válaszolva kifejtette, az akadémia főtitkáraként közvetett módon segítheti a Soproni borvidék ismertségének növelését, egy-egy helyi borász „felépítését”. A Magyar Bor Akadémia évek óta együttműködik a Magyar Tudományos Akadémiával és a Magyar Művészeti Akadémiával. Terveik szerint mindkét szervezet hálózatának segítségével nyitnak a vidéki Magyarország felé. Közösen szerveznek különböző rendezvényeket, bemutatókat, kóstolókat, így is segítve a borvidékeket, illetve a helyi borászokat. 

Kapcsolódó cikkek