Az oktatás fejlesztésének éve
2024. 04. 17. | Szilágyi Andrea– A kormány nemcsak úgy osztogatja a támogatásokat, meg kell értük dolgozni. A Soproni Szakképzési Centrum eredményei alapján méltán érdemelte ki a tá...
Ha a vírushelyzet lehetővé teszi, Kántor Bernadett ősszel kezdi meg tanulmányait Japánban. Az egyetemi hallgatót már sok évvel ezelőtt magával ragadta a keleti nép nyelve és kultúrája.
Bernadett – vagy ahogy mindenki hívja, Rina – 2015 nyarán egy japán lányzenekar számait kezdte hallgatni. Már akkor zavarta egy kicsit, hogy nem érti a dalok szövegét.
– Később japán animációs filmeket, animéket ajánlott nekem az egyik általános iskolai osztálytársam, melyeknek még jobban szerettem volna érteni a szövegét – mesélte. – Ezért amikor egy évvel később, már a Széchenyi-gimnáziumban alkalmam adódott arra, hogy japánul tanuljak, kapva kaptam az alkalmon. Egy ideig anyukámmal együtt jártunk az órákra, de neki jóval nehezebben ment a nyelv, mint nekem.
Amikor Rina megtudta, hogy a Károli Gáspár Református Egyetemen van japán szak, ahova minimális alaptudással be lehet kerülni, a nyelv helyett inkább a tanulmányaira koncentrált. A vírushelyzettel járó bezártság azonban ismét a nyelvtanulás irányába terelte, melynek köszönhetően az egyetemen már haladó csoportban kezdhette meg hallgatói pályafutását.
– A japán nyelvben leginkább az tetszik, hogy egy dolgot rengetegféleképpen ki lehet fejezni – folytatta. – Egy karakter sok mindent jelenthet, nem biztos, hogy azt, amit az ember rögtön feltételezne. A japán kultúrában nagyon vonzanak az ünnepek. A nagy, nemzeti fesztiválok mellett bárhova is megyünk, mindenütt találunk kisebb, csak az adott térségre jellemző helyi ünnepeket, amelyek színesebbé teszik az ott élők mindennapjait.
Ha minden igaz, Rina a harmadévet már Japánban, Csiba prefektúrában kezdi a nemzetközi tanulmányok szakosok között. Azt már most tudja, hogy az egyetemen nem hordhat olyan felsőket, amelyek szabadon hagyják a vállát, ami viszont ennél jobban fáj neki: csak láthatatlan sminket szabad viselni, így számtalan szemhéjfestékét és rúzsát egy ideig nem használhatja. A tanév végén pár hetet még a nyárból is Japánban tölt, aztán itthon befejezi az alapszakot, és beiratkozik a mesterképzésre. Utána vagy japánt szeretne tanítani, vagy egy olyan cégnél elhelyezkedni, ahol a nyelvtudását tudja kamatoztatni.
– A kormány nemcsak úgy osztogatja a támogatásokat, meg kell értük dolgozni. A Soproni Szakképzési Centrum eredményei alapján méltán érdemelte ki a tá...
29. alkalommal szervezte meg a Handler-technikum a divatgáláját, amelyen az intézmény diákjai mutatták meg szakmai fejlődésüket.