Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
A jelen igényeire szabva
Az innovatív osztályok diákjai megtapasztalták, milyen csapatban dolgozni – témájuk az ökoiskola és az egészségtudatosság volt. Fotók: Everling Simon

Mind a két széchenyis osztály diákjai nagyon élvezték a csapatmunkát

A jelen igényeire szabva

| Madarász Réka | Soproni fiatalok

Ép testben ép lélek, valamint ökoiskola – ezt a két témát járták körül a közelmúltban a Soproni Széchenyi István Gimnázium kilencedikes és tizedikes innovatív osztályainak tanulói. A csapatmunka célja az volt, hogy összehangolódjanak a diákok.

Már 10. osztályosok azok a tanulók, akik elsőként vesznek részt a Széchenyi-gimnázium egyedülálló angol/ német nyelvi és informatikai innovatív képzésében. Az állami fenntartású oktatási intézmények között egyedül ebben az iskolában működik ez a digitális képzési forma. Ennek lényege, hogy csak az idegennyelv-órákon használnak tankönyvet a diákok, minden mást a Soproni Tankerületi Központ saját forrásból biztosított laptopjain tanulnak. A cél érdekében szerveződött digitális pedagógiai munkaközösséghez a tanári kar több mint fele önkéntesen csatlakozott. Már akkor elhatározták, hogy fejleszteni fogják a diákoknak azokat a készségeit, amelyeket a 21. századi munkaerőpiac megkíván.


– Annak érdekében, hogy a diákoknak meg tudjuk adni azt az élményt, hogy milyen is egy projekten dolgozni, projekthetet szerveztünk a két osztálynak – tudtuk meg Barta Róberttől, a digitális munkaközösség vezetőjétől. – Már szeptemberben kiválasztottunk két témát a gyerekekkel közösen: a 10.D-sek az ökoiskola témakörét járják körül. Ez azért is különösen érdekes, mert iskolánk most kezdte meg azt a folyamatot, amelynek eredményeképpen ökoiskolává válhat. Hosszú út vezet odáig, ami sok vállalással jár.

A projekthét során a 10.-esek igyekeztek használható tervet, lépéseket kidolgozni az ökoiskolává váláshoz, amely komoly szervezeti munkát igényelt. Mindkét osztályban egy-egy diákvezető irányította a részfeladatokon dolgozó csoportok munkáját, melyeknek ugyancsak volt egy-egy vezetője.


– A mi témánk az „ép testben ép lélek” volt – részletezte a 9.D osztályos Nadj Fedor. – Kisfilmet készítettünk animációval, átvezetőkkel, melyben két interjú hangzott el: az egyiket egy fogorvossal, a másikat egy erőnléti edzővel vettük fel. A mi csoportunk feladata a szövegírás volt.

Mindkét osztály kiemelte, hogy nagyon élvezte a csoportmunkát, melynek az volt az egyik legnagyobb előnye, hogy a közösség tagjai jobban megismerték egymást, teljesen összehangolódtak.

Kapcsolódó cikkek

Szerelme a zongora

Szerelme a zongora

2024. 04. 10. | Madarász Réka

A IV. Zongoramesék Nemzetközi Zongoraversenyen 2. korcsoportban kiemelt arany minősítést és Zongoramesék csillaga díjat vehetett át Tauber Ármin. A...