Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
A személyes találkozás öröme
Mák Tünde és elsős diákjai a Gárdonyi-iskola udvarán – mindenkinek nagy élmény volt a találkozás. Fotó: Filep István

„Már beletanultunk a digitális világba, működik az online kapcsolattartás”

A személyes találkozás öröme

| Köves Andrea | Soproni fiatalok

Hétfőn ismét kinyitották az óvodákat és az általános iskolák alsó tagozatos osztályait: a soproni gyerekek és a pedagógusok is nagyon várták már a személyes találkozást.

– Tavaly tavasszal nagyon hirtelen jött az óvodák, iskolák bezárása, most, egy évvel később már sokkal felkészültebben ért minket mindez: már beletanultunk a digitális világ adta lehetőségekbe, az online kapcsolattartásba – mesélte Balla Brigitta, az Aranykapu Gyakorló Tagóvoda óvodapedagógusa, a Benedek-kar gyakorlatvezetője. – Nekünk, óvó néniknek bizony ez egy rettenetesen nehéz helyzet, hiszen lételemünk a gyerekek mosolya, érintése, az emberi kapcsolatok. Mindent megtettünk, hogy a családok ne érezzék úgy, hogy elengedtük a kezüket, magukra maradtak.

A Huncutka csoport szeretett óvó nénije a tavalyi évben rengeteget tanult: online tanfolyamokat végzett, képezte magát a videovágásban, digitális játékkészítésben, számítógépes programok megismerésében. Mindezt azért tette, hogy minél aktívabban tudja tartani az online térben a kapcsolatot a gyerekekkel és a családokkal. Figyelt arra, hogy tartalmasan töltsék a számítógép előtti időt a kicsik. Az erre az időszakra tervezett témákhoz meséket, verseket, énekeket vett fel. A szülők visszajelzései szerint óriási élményt jelentett a gyerekeknek, amikor Brigi néni egyszer csak „megjelent” az otthonukban, és odavarázsolta az óvodát. A családoknak kalandos, önállóan teljesíthető túrát is szervezett férje segítségével március 15-e alkalmából. A gyerekek pedig rendszeresen küldtek fotókat a mindennapjaikról, a fiúk húsvétkor virtuálisan meglocsolták. Így nem csoda, hogy a nyitás napján, mint egy fürt szőlő lógtak a kicsik Brigi nénin.

Mák Tünde, a Gárdonyi Géza Általános Iskola elsős tanító nénije is izgatottan várta a hétfői nyitást: – A tavalyi év tanulságai után felkészülten álltunk át március elején a digitális oktatásra. Az iskola már szeptemberben létrehozta a classroom-felületet, így az összes online szülőértekezlet, családi megbeszélés már ezen a platformon zajlott. A kis elsőseimet is felkészítettem sok-sok beszélgetéssel a digitális tanulásra: azt tapasztaltam, hogy nem ijedtek meg, amikor ennek eljött az ideje. Csak arra nem tudtam a választ, amikor azt kérdezték tőlem: „Tündi néni, ha otthonról tanulunk, akkor hogy karolhatunk át minden nap?”.

A kis elsőseivel speciális digitális órarend szerint dolgozott: a fő tárgyakat tanította élőben, prezentációk segítették az oktatást, illetve sok-sok játékos feladat. Létrehoztak egy új tanítási órát is első osztályban, az „együtt időt”, ebben egymásra figyelve az online térben átbeszélték a napi dolgokat. Az online oktatás elején a többi tanítóval együtt megkérték a szülőket, hogy próbálják önállóságra tanítani a gyerekeket, ne üljenek állandóan mellettük, hiszen ez hosszabb távon nagyon kimerítő a szülők számára. Az elsősök pedig jól vették az akadályokat, ám az on­line világ, az őket ért rengeteg inger alaposan elfárasztotta őket. A legnagyobb problémát a társak hiánya okozta az elmúlt hetekben, így nem csoda, hogy a hétfői nap a nagy-nagy beszélgetésekről, az újratalálkozás öröméről szólt.

Kapcsolódó cikkek