Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Hogyan válasszunk sulit?
Indulnak haza a diákok a Deák Téri Általános Iskolából – ha a közelben lakik a család, idővel egyedül is járhatnak iskolába a tanulók. FOTÓ: FILEP ISTVÁN

Több szempontból praktikus a körzetes iskolába íratni a gyermeket

Hogyan válasszunk sulit?

| Madarász Réka | Soproni fiatalok

Közeleg az iskolai beíratás időpontja, ami idén április 15. és 16. Sok szülőt foglalkoztat a kérdés, hogy milyen szempontok szerint válasszon a gyermekének megfelelő oktatási intézményt.

A legtöbb szülő tisztában van  azzal, hogy lakóhely szerint melyik illetékes körzetes iskolához tartozik a gyermeke. Ezek az intézmények kötelesek a körzetükbe tartozókat felvenni, ez alól kivételt képeznek a nemzetiségi és az egyházi iskolák. – Azért is előnyös, ha a körzetes iskola mellett döntünk, mert a közeli lakhely miatt  megúszhatjuk a reggeli városi tumultust – osztotta meg velünk tapasztalatait Kockás Beáta, a Győr–Moson–Sopron Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Soproni Tagintézményének igazgatóhelyettese. – A kisiskolás önállósodását elősegíti, ha idővel egyedül is el tud menni a suliba. Mivel a körzetes óvodából valószínűleg sokan választják az adott iskolát, a gyermek integrációját is megkönnyítik az ismerős arcok. További szempontok lehetnek még a gyermek adottságai, képességei és érdeklődési köre. Lehetőleg olyan iskola mellett tegyük le a voksunkat, ahol a képességeit tudja kamatoztatni, lehetősége van az érdeklődési körének megfelelő foglalkozásokra járni! 

– Fontos kritérium lehet  még a tanító néni személye és az általa alkalmazott módszer – folytatta a gyógypedagógus. – Ugyan nyílt napokra a jelenlegi helyzetben nincs lehetőség, viszont az iskolák honlapjairól gyűjthetünk adatokat, ismerősöktől tapasztalatokat. A módszerekről gyakran az iskolák pedagógiai programjából is tájékozódhatunk, az óvópedagógusok pedig javaslatokat tehetnek arra vonatkozóan, hogy a gyermekünk személyiségéhez milyen módszer illik. Azt is érdemes mérlegelni, hogy a tanítónő kisfelmenő- vagy nagyfelmenő-rendszerben dolgozik-e, továbbá, hogy iskolaotthonos vagy napköziotthonos intézményt válasszunk-e. 

Vannak speciális nevelési igényű gyermekek, az ő beiskolázásukban segíthet az a szakértői bizottság, amelyik a róla szóló szakvéleményt kiállította. – A szülők rengeteget tehetnek azért, hogy az óvoda és iskola közötti átmenet zökkenőmentes legyen – folytatta Beáta. – Iskolatáskák nézegetésével, tolltartó megvásárlásával, motiváló otthonberendezéssel ráhangolhatjuk a kicsit az új kezdetre. Az óvópedagógustól vagy a nevelési tanácsadótól érdeklődhetünk arról, hogy milyen kedvcsináló játékokat játsszunk közösen, és – nem lehet elégszer hangsúlyozni – meséljünk minél többet a csemeténknek!

Kapcsolódó cikkek

Felpezsdítik a diákéletet

Felpezsdítik a diákéletet

2024. 03. 20. | Madarász Réka

A Soproni Széchenyi István Gimnázium új diákelnöke csapatával – elődei lelkesedéséből és tapasztalataiból merítve – vág neki az előtte álló egy évnek....

Kicsi nagykövet lett…

Kicsi nagykövet lett…

2024. 03. 27. | Madarász Réka

A Magyarság KicsiNagykövete elnevezésű versenyen Katona Réka Johanna különdíjat érdemelt ki, és bekerült a mentorprogramba, ahol az idei versenyre kés...