Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap   www.sopronitema.hu

Sport a szabadban
Keller-Pintér Dóra személyi tréner a teljesen kezdőknek azt javasolja, hogy eleinte hozzáértő szakemberrel vagy már rutinosabb sportolóval menjenek a kondiparkba. Fotó: Filep István

Sport a szabadban

| Köves Andrea | Sport

Az elmúlt években Sopronban több köztéri fitneszpark épült, amelyek remek sportolási lehetőséget nyújtanak mindenkinek, azonban érdemes néhány tanácsot megfogadni a kondiparkok használata előtt.

A kezdőknek is javasoltak a jól kialakított eszközök, a pálya melletti táblákon használati útmutatók is szemléltetik, hogy melyik gépen, milyen technikával és melyik izomcsoportot tudjuk átmozgatni. Az edzésen kívül közösségformáló ereje is van ezeknek a tereknek, hiszen a visszajárók már ismerősként köszönthetik egymást.

– Eddig a szabadban végzett edzések inkább kardiójellegűek voltak, most a kondiparkok lehetőséget nyújtanak arra, hogy a természetben erősítő jellegű tréningeket is végezzünk – emelte ki Keller-Pintér Dóra, a Fit-Max Mozgáscentrum személyi edzője, csoportos instruktora. – A teljesen kezdőknek azt javasolom, hogy az elején néhány alkalommal érdemes hozzáértő szakemberrel kilátogatni a parkokba, hogy az edző megmutassa: melyik eszköznek pontosan milyen a rendeltetésszerű használata. Ha erre nincs lehetőség, akkor egy gyakorlottabb ott sportoló is segíthet.

A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy minden testrészünket, izomzatunkat dolgoztassuk meg a kültéri edzőparkokban. Általános, hogy a férfiak inkább a felsőtestükre dolgoznak szívesebben, míg a hölgyek előnyben részesítik az alsótestet, illetve a hasizmot. A kezdőknél nagyon fontos a fokozatosság elve, hetente 2–3 nappal érdemes kezdeni, hogy az izomzatnak legyen ideje a regenerálódásra. Az állóképesség növelésével lehet emelni az edzésszámot heti 4 alkalomra. Mindemellett a sérülések elkerülése miatt fontos betartani a sportolás előtti 5–10 perces gimnasztikai bemelegítést, a végén a nyújtást, ez utóbbi legalább heti egyszer legyen alaposabb, 20–30 perces. Őszi, téli időszakban a réteges öltözködés fontos része a sapka, illetve a hosszú szárú, meleg zokni, hiszen alulról a legkönnyebb felfázni. Az edzőtáskában mindig legyen szőlőcukor, amely nagy segítséget nyújt, ha leesik a vércukrunk, emellett a folyadékpótlás télen is elengedhetetlen az edzés során. 

Kapcsolódó cikkek

Eredményes Tigrisek

Eredményes Tigrisek

2021. 12. 01. | Munkatársunktól

A selejtezők sikeres megvívása után az idei évben a kiemelt bajnokságban szerepelnek a Soproni Tigrisek U16-os kosárlabdázói. Több kiváló teljesítmény is van az együttesben, amely a nyolccsapatos „B” csoport 5. helyén áll.

„Csapatként dolgozunk”

„Csapatként dolgozunk”

2021. 12. 01. | Munkatársunktól

Mint arról lapunk is beszámolt, ismét Kostas Flevarakis vezeti a Sopron KC férfi kosárlabdacsapatának edzéseit. A görög szakembert arról kérdeztük, hogy milyen érzésekkel tért vissza városunkba, illetve mit tart jelenleg a legfontosabb tennivalónak.