Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap   www.sopronitema.hu

Egy nőnek legyen tartása!
Fotó: illusztráció

Egy nőnek legyen tartása!

| Madarász Réka | Sztárok

A megfelelő testtartás nemcsak a nőiesség elengedhetetlen feltétele, hanem egészségügyi szempontból is fontos. Hát- és hasizmaink erősítéséért rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk.

Hiába ápolt egy nő külseje, sokat veszít a varázsából, ha összehúzott vállakkal jár. Nem véletlenül mondják valakire, hogy „tartása van”: a helyes testtartás határozott, céltudatos személyiséget sugall, és nem utolsó sorban még karcsúsít is.


– A hanyag tartás – a közhiedelemmel ellentétben – nem egy rossz „szokás”, hanem a gyenge hát- és hasizmok eredménye – tudtuk meg Németh-Hodvogner Katalin személyi edző és dietetikustól. – Ha nem szeretnénk hosszú távon háti és gerincproblémákkal küzdeni, a gyengülésre hajlamos izmokat erősítenünk, a rövidülésre hajlamosakat pedig nyújtanunk kell.


A hétköznapi beidegződött mozgások, de akár a túlzásba vitt erőnléti edzés hatására is rövidülnek az izmok. Mivel a kötött izomzat nem képes fejlődni, a rendszeres erősítést érdemes megelőznie néhány olyan alkalomnak, amikor kizárólag a nyújtásra fókuszálunk.


Molnár Mónika hozzáteszi, hogy csak a helyesen kivitelezett mozgás válik a hasznára a testnek, ami a tartásban is visszatükröződik. A masszőr és pilates oktató szerint nem érdemes bedőlnünk a ma divatos, gyors eredményeket ígérő, húszperces mozgásformáknak, hiszen a helytelen testtartásért is „megdolgoztunk”. Legyünk türelmesek magunkkal, és ne hagyjuk abba az edzést, ha valamit nem vagyunk képesek megcsinálni!


– A nekünk való mozgásprogram kiválasztásakor tartsuk szem előtt, hogy preventív legyen, és még véletlenül se ártson! – javasolják a szakemberek. – Mi­­vel mi, nők társas lények vagyunk, együtt hatékonyabban érünk el eredményeket. Válasszunk szakképzett edző által vezetett csoportos foglalkozásokat! Azok pedig, akik nem szívesen sportolnak közösségben, kérjék személyi edző segítségét!

Kapcsolódó cikkek

Tejfehérje-allergia kisokos

Tejfehérje-allergia kisokos

2022. 01. 12.

Gyermekkori elhízás, cukorbetegség, szív- és érrendszeri gondok – napjainkban mindegyik népbetegségnek számít. De mit tehetünk a megelőzésükért, hogy minél tovább, egészségesen éljünk? A dietetikus ad hasznos tippeket.