Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Egyéves az operastúdió
– Tavaly február óta összesen hat programja és egy nagy gálakoncertje volt az Opera Stúdió ­Sopronnak – mesélte lapunknak Zsubrits Katalin. Fotó: EUGENE SANTOS

Zsubrits Katalin: A zenei tehetséggel jobb világot teremthetünk

Egyéves az operastúdió

| Kóczán Bálint | Sztárok

Egy éve alakult Sopron első operastúdiója, az Opera Stúdió Sopron. Életre hívása egy régóta dédelgetett vágya volt Zsubrits Katalinnak. A soproni születésű zongoraművész szeretne adni valamit a városnak, amire maga is büszke lehet.

– Milyen céllal hozta létre az operastúdiót?

– A programot tavaly februárban alapítottam azzal a céllal, hogy fiatal művészek mesterkurzusok keretein belül találkozhassanak 30–40 éves színpadi tapasztalattal rendelkező művészekkel (operaénekesek, karmesterek, rendezők, korrepetítorok), és tanulhassanak tőlük. Ezek a mesterkurzusok a soproni zeneszerető, érdeklődő látogatók számára is látogathatók voltak eddig a „Hogyan készül az operaénekes?” sorozatunkban, amely betekintést nyújt a fiatal operaénekesek szakmai képzésének részleteibe.

– Milyen programokat emelne ki?

– Tavaly február óta összesen hat programunk és egy nagy gálakoncertünk volt olyan művészek közreműködésével, mint prof. dr. Temesi Mária, Lukács László, Hongyu Chen, Maestro Alessando Pagliazzi és Dénes István, Toronykőy Attila és jómagam. Programom célja az is, hogy komoly szakmai tudású művészeket hozzak össze egy magasabb cél érdekében, mely alapvetően az önzetlen tudásmegosztás és a fiatal generáció felkarolása. Szakmai körökön belül úgy gondolom, hogy még nagyobb összefogásra lenne szükség.

– Mit jelent Önnek a zene, az opera?

– Olyan Istentől kapott rendet és struktúrát jelent, mely tartalmában szépséggel, harmóniával, békével, átnemesített érzésekkel és szeretettel áthatott. Még ha vad, negatív érzelmeket ábrázol is, ezt a magasabb rendű struktúrát és szervező elvet használja fel. A mai világ körülöttünk egyre furcsább irány felé halad, és úgy gondolom, hogy mind a kollektív, mind az egyéni emberi élet szintjén egyre nagyobb szükség van a zenének erre a rendteremtő és egyben gyógyító képességére. Az Emirátusokban négy évig voltam egy indiai alapítású magánkórház zongoristája, és a saját szememmel láttam napi szinten a zene gyógyító erejét. Aki művészi tehetséget kap, annak kötelessége, felelőssége azt kimunkálni és szétárasztani, hogy ezáltal szebb és jobb világot teremtsen maga körül akár kicsiben (szűkebb köreiben), akár nagyban (ismert művészként).

– Milyen tervei vannak még?

– A jövőben azt tervezem, hogy kitekintünk majd a dzsessz, a musical és az operett világa felé is. Április 1-jén és 2-án Váczi Eszter és Kónyai Tibor egy dzsesszhétvége, ugyanebben a hónapban pedig Sasvári Sándor egy musical felsőfokon hétvége keretén belül avatja majd be a szakmai érdeklődőket a dzsesszének, improvizáció, illetve a musicalszerepek világába. Most jutottunk el oda, hogy koncertek keretén belül lenne kiket bemutatni, fel-felbukkantak nagyon kimagasló tehetségek, akiket a városnak is hallania kell.

Kapcsolódó cikkek

A színek pszichológiája

A színek pszichológiája

2024. 04. 10. | Madarász Réka

Nem is gondolnánk, hogy a színek milyen óriási szerepet játszanak az életünkben. A színválasztásaink tükrözik az élethez való hozzáállásunkat is. Az á...