Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Harcoljunk a narancsbőr ellen!
A nők közel 80–90 százaléka szenved a narancsbőrtől, ami leggyakrabban a fenék, a comb, a has és a mell tájékán fordul elő. Fotó: illusztráció

Női sarok – stílus, divat, praktikák

Harcoljunk a narancsbőr ellen!

| Madarász Réka | Sztárok

A narancsbőr, azaz cellulit kialakulása a kötőszöveti szerkezet gyengeségének köszönhető. Megjelenését hepehupás, a narancshéj felszínéhez hasonló bőrfelület jellemzi, melyért a genetika, az életmódunk és egyéb körülmények is okolhatók.

A cellulit a zsírsejtek bőrön megjelenő és jól látható kitüremkedése, ami jellemzően a fenék, a comb, a has és a mell tájékán fordul elő. Közel sem ritka jelenség: a nők közel 80–90 százaléka szenved tőle. A narancsbőr a bőr alatti zsírszövet ödémája, még a köznyelv gyakran egy bakteriális eredetű fertőzéssel, az orbánccal (cellulitisszel) keveri. Akárhogy is hívjuk, a sokunkat érintő probléma kezelésére hatékony módszerek kínálkoznak.

– A vérkeringést serkenthetjük tengeri só alapú, olajos testradírokkal – tudtuk meg Dezső-Boros Melinda kozmetikustól, aki Máltán tanulta meg a cellulitmasszázs fortélyait. – Nem kell hozzá más, mint tengeri só és bele egy kis kókuszolaj, ami segít a szőrbenövések elkerülésében is. Tehetünk bele egy kevés kávézaccot is, ami még tovább fokozza a cirkulációt.

Ugyancsak ajánlott heti két–háromszor bevetnünk a testkefét, amellyel igyekezzünk lentről felfelé (a nyirokkeringés irányába) fekvő 8-asokat leírni. A hideg–meleg vizes váltott zuhany szintén csodákra képes. Mivel a hideg víznek összehúzó hatása van, lehetőleg azzal fejezzük be a folyamatot!

– Egy minimum nyolc alkalomból álló cellulitmasszázs-kúrával szép eredményeket lehet elérni a nyaralás előtt, főként ha még testmozgással is kiegészítjük – folytatta Melinda. – A vérkeringés serkentése után következik maga a masszázs, melynek során kiemelő mozdulatokkal átmozgatom a zsírcsomókat, majd a nyirok felé irányítom őket, hogy a véráramba kerülve ki tudjanak ürülni a szervezetből.

A bőr szerkezetének javításához azonban elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű – minimum napi 3 liter – folyadék elfogyasztása is. Táplálkozással is rengeteget tehetünk a kívánt eredmény eléréséért: együnk minél több magas klorofilltartalmú zöldséget (brokkoli, káposzta, spenót, spárga, csalán, alga), amelyek hozzájárulnak a vér- és nyirokrendszer egészséges működéséhez!

Kapcsolódó cikkek

Humorsarok

Humorsarok

2022. 05. 11.

Szénási Ferenc (Széna) soproni ­karikaturista alkotásai hétről hétre.