– Valójában magam is „alma” vagyok – kezdte Hirschler László. – Apai felmenőim a 19. század végén a mai Burgenlandból, Locsmándról települtek Sopronba. Hirschler Rezső dédapám 1899-ben nyitotta meg az üveges műhelyét. Mindhárom gyermeke, Béla, Vilmos és Rudolf is követte az üveges szakmában, üzletük az Ötvös, illetve a Rákóczi Ferenc utcában volt, Rudolf nagyapámnak pedig a Várkerületen. Nagyanyám, Kerschbaummayer Erzsébet nemcsak hűséges hitvese, hanem szorgalmas és megbízható munkatársa is volt nagyapának, ő is kitanulta az üveges szakmát. A háborús évek, a bombázások okozta lakáskárok helyreállításán kívül az ő kezük munkáját dicséri jó néhány műemlék épület ólomüvegezése is. Édesapám nemcsak mint jeles tükörkészítő mester tette le névjegyét szülővárosában, hanem ő volt a rendszerváltást követően Sopron első szabadon választott polgármestere is. Ő építette azt az üzemet, amit ma már Judit húgom, a férje és a gyerekeik visznek tovább. Itt elsősorban visszapillantó tükrök készülnek a hazai és a nemzetközi piacra. Tamás bátyám a kőfaragó szakmában találta meg az élethivatását, én pedig követtem a családi tradíciót, éppen 90 évvel azután, hogy dédapám üzletet nyitott Sopronban, megalapítottam saját üvegipari vállalkozásomat. Ez a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően Hirschler Automotive Glass Kft. néven ma meghatározó szerepet játszik a ragasztott, edzett, hőszigetelt és műszaki üveg gyártásában. A közel harmincezer négyzetméteres üzem az Ipar körúton van. Szélvédőüvegeket olyan luxus igényeket kielégítő világmárkáknak is szállítunk, mint például a Rolls-Royce, a Phantom modell, a Bugatti, a Porsche és a Mercedes.
– Mint ahogy apának sem jutott eszébe, hogy más élethivatást válasszon, úgy nekem sem – vette át a szót Hirschler Viktor. – Gyerekként, amint már elbírtam a szöghúzót és a kalapácsot, bejöttem apához az üzembe szögteleníteni a ládákat, majd minden nyáron különböző részlegeken dolgoztam. Míg édesapám még a klasszikus értelemben vett üvegezést is művelte, például a bánfalvi egykori karmelita templom ólomüvegezését ő javította, addig én a járműipariüveg-gyártásban kerestem és találtam meg a helyem. Édesapám a cégvezető, de mindent megbeszélünk. Az egyik büszkeségünk a Bugatti Bolide komplikált üvegezése és annak teljes gyártása. Ez a sportautó hét másodperc alatt gyorsul háromszázra, az alapára pedig több mint másfél milliárd forint, tehát elég speciális igényeket kell kielégítenünk...