Minden panasz fontos

| dr. Tschürtz Nándor

Sokan meglepődnek, amikor az orvos a rendelőben igyekszik minden panaszt megismerni, és nemcsak az után az egy után „kutakodik”, ami miatt valaki elment hozzá.

Pedig ez nagyon logikus lépés. Főleg, amikor először találkozunk.

Minden panasz fontos. Valahogy úgy lehet elképzelni a nyomozást a panasz oka után (hiszen a tényleges ok megfejtése vezet majd a tényleges megoldáshoz), mint amikor egy mozaikkép apró darabkáit illesztjük össze. Amikor összeáll a kép, akkor szinte már kezünkben a megfejtés. Persze ez időigényes „dolog”. Meg kell hallgatni a pácienst, aztán még olyan dolgokra is rá kell kérdezni, amire sokszor nem is gondol az illető, vagy oly régi probléma már, hogy azt szinte beletörődéssel viseli. Bennünk minden, mindennel összefügg. Ez a nagy igazság.

Szóval általában ez a „beszélgetés” a legidőigényesebb része az orvosi vizsgálatnak, de roppantul megéri. Legtöbbször itt születik a megoldás.

Dr. Tschürtz Nándor

Teljes verzió