Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
M85: közel a rajthoz
A gyorsforgalmi út hiányzó szakaszát Csorna és Sopron között négy szakaszra osztva építik meg. A kékkel jelölt – országhatárig tartó rész – kivitelezése később kezdődik.

Három konzorciummal szerződne a NIF Zrt.

M85: közel a rajthoz

| P. Horváth László | Városi hírek

Célegyenesben a szerződéskötés. Négy részre osztva, három konzorcium építheti meg az M85-ös gyorsforgalmi út Csorna–Sopron közötti hiányzó szakaszát.

Az év végére felgyorsultak az események az M85-ös gyorsforgalmi úttal kapcsolatban. A Közbeszerzési Hatóság adatbázisában megjelent a sztráda Csorna–Sopron hiányzó szakaszára kiírt közbeszerzési eljárás összegzése. Ebből kiderült, hogy az 57,5 kilométer hosszú utat négy szakaszra osztva építik meg.
Az értékelés szerint Csorna és a Fertőd–Endrédmajor-csomópont között 20,05 kilométerre a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma tette a legjobb ajánlatot. A Fertőd–Endrédmajor-csomópont és Nagylózs között 15,6 kilométeren az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. alkotta konzorciumot lett a nyertes. A Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeren a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. ajánlata kapta a legtöbb pontot, akárcsak a Sopron-kelet és a fertőrákosi (Tómalom) csomópont közötti 6,4 kilométeren.


Az első szakasz ára 51,9 milliárd forint, a másodiké 48,1 milliárd forint, a harmadiké 53,09 milliárd, míg a negyediké 17,7 milliárd forint. (Az összegek nettóban értendők). 

Mint azt lapunk a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél (NIF Zrt.) megtudta, a vesztes pályázók december 11-ig élhettek jogorvoslattal. (Ennek határideje lapzártánkkal egyidőben járt le). Amennyiben nem érkezik kifogás, akkor a nyertesekkel még ebben az évben megkötik a szerződést, és a kiválasztott cégek feladata lesz a kiviteli tervek elkészítése. Majd a négy szakaszon egyszerre, egy időben, 2018 első negyedévében kezdődhet el a munka.


A NIF Zrt.-nél azt is elmondták, hogy a gyorsforgalmi út fertőrákosi (Tómalom) csomópont és a soproni országhatár közötti szakaszára vonatkozó építési engedélyt idén augusztusban adták ki, szeptemberben lett jogerős. A területszerzési eljárást novemberben kezdték el a független szakértők.

Az útról


NIF Zrt. az alábbi kiegészítést közölte lapunkkal: "A kétszer kétsávos új utat valamennyi szakaszon az M1 autópálya és Csorna között eddig átadott szakaszok műszaki kialakításához hasonlóan, fizikai elválasztó sávval, 2,5 méteres stabilizált padkával,  mintegy 2 kilométerenként leállóöböllel, 24,6 méter koronaszélességgel építik ki. "

 

Kapcsolódó cikkek