Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
M85: már tesztelik az alagutat
A próbaüzem várhatóan négy–öt hónapig tart, ebben az időszakban összesen 122 különböző forgalmi helyzetet modelleznek az M85-ös alagútjában. Fotók: magyarepitok.hu

A kialakított rendszer eléri a nyugati szomszédjaink alagútjainak működési szintjét

M85: már tesztelik az alagutat

| Munkatársunktól | Városi hírek

Már javában tart a próbaüzem, ha minden a tervek szerint halad, akkor decemberre átadják a forgalomnak az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszát az itt lévő alagútpárral – írja a magyarepitok.hu.

Mint arról a Soproni Témában is beszámoltunk, az SDD Konzorcium nyárra elkészült a bécsi-dombi alagútpár építésével, július elsejétől pedig az alagút leendő kezelőjeként a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) teszteli a megépített rendszert. A próbaüzem várhatóan 4–5 hónapig tart, ebben az időszakban összesen százhuszonkét különböző forgalmi helyzetet modelleznek az alagútban. Kipróbálják, hogy mi történik például torlódás, baleset, sávzárás, sebességcsökkentés, túlméretes jármű érkezése, gyalogos megjelenése vagy áramszünet, tűz esetén, de tartanak katasztrófavédelmi szimulációs gyakorlatot is.

 – Az esetleges hibákat javítjuk, a kért módosításokat elvégezzük – mondta Kerékgyártó Attila projektvezető. – Az üzemeltető személyzet is most sajátítja el a szükséges ismereteket, hogy valamennyi felmerülő helyzetre, eseményre megfelelő időben és megfelelő módon, rutinszerűen tudjon reagálni a társszervek bevonásával.

Az alagútban elhelyeztek például 28 eseményfelismerő, négy dóm és két fix kamerát, felszerelték levegőminőséget ellenőrző szenzorokkal, forgalomszámláló és optikai magasságmérő eszközökkel, hangszórókkal, szellőztető ventillátorokkal.

– A kialakított érzékelő- és irányítási rendszer, forgalomszabályzó automatika eléri a nyugati szomszédjaink alagútjainak működési szintjét, sőt, egyes esetekben felül is múlja azt. A beépített rendszerek összessége és fejlettsége egy sokkal hosszabb alagút működését is biztonságosan vezérelni tudná – mondta Kerékgyártó Attila.


Az alagút üzemeltetését és monitoringozását a nagycenki üzemmérnökségről végzik.

Számokban az alagút: A Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta konzorcium egy 780 méteres alagútpárt – alagutanként két-két sávval – épített meg a Fertőrákos csomópont és a soproni országhatár közötti 4,2 kilométeres szakaszon. 


Tekintse meg további képeinket!

Kapcsolódó cikkek