Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Nincs megállás!
Az egyik legjelentősebb fejlesztés a Balfi út felújítása a Híd utcai és az Anger réti körforgalom közötti szakaszon.

Hatmilliárd forint soproni utak és utcák fejlesztésére

Nincs megállás!

| Laklia-Szilágyi Andrea | Városi hírek

Nincs megállás – folyamatosan újulnak meg Sopron útjai, utcái. Az északnyugati összekötő út és az M85-ös utolsó, országhatárig érő szakaszát már sokan használják, így csökken a belvároson áthaladó forgalom.

Arról már korábban beszámoltunk (Nem pihenhetnek a munkagépek, Soproni Téma, 2025. február 26.), hogy kormányzati forrásból (4,1 milliárd) és a város költségvetéséből (1,9 milliárd) összesen 6 milliárd forintot fordítanak egyes soproni utak és utcák fejlesztésére, felújítására.

A két legjelentősebb fejlesztés a Balfi út felújítása – a Híd utcai körforgalom és az Anger réti körforgalom közötti szakaszon –, valamint a Kisvárkerület renoválása. Előbbi 1,35 milliárd, utóbbi 1,66 milliárd forintba kerül, és a munkát a Magyar Közút Nonprofit Kft.-vel konzorciumban végzi az önkormányzat.

A várost elkerülő útra is ráfér a ráncfelvarrás, a virágvölgyi körforgalomtól Sopron határáig dolgoznak majd itt a munkagépek. A nagyobb forgalmú utak mellett több, úgynevezett gyűjtőút felújítása is megvalósul.

– A korábban bejelentett utak mellett terveink közt szerepel a Zrínyi utca, a Manninger utca, a Sport utca és a Házi Jenő utca felújítása is. Az a célunk, hogy a soproniak minél jobb és minőségibb utakon közlekedhessenek – mondta a közösségi oldalára feltöltött videóban dr. Farkas Ciprián polgármester.

Az útfelújítás minden esetben tervezéssel kezdődik, aztán következik a közbeszerzési eljárás (amely akár fél évig is tarthat), majd a konkrét munka.

Az elmúlt években több olyan út is épült, amely komoly hatást gyakorol a város forgalmi helyzetére. Az M85-ös utolsó, országhatárig érő szakasza és a 780 méteres bécsi-dombi alagútpár tavaly decemberben készült el. Pár hónappal korábban átadták a forgalomnak a 3,6 kilométer hosszú, északnyugati összekötő utat is, mely lehetővé teszi a bánfalvi, a brennbergi és az ágfalvi polgárok (és cégek) részére is a közvetlen útkapcsolatot az M85-tel. – Ez a szakasz teremti meg annak a lehetőségét, hogy az alagútpár elkészültét követően a teherforgalmat kivezessük a város belső területeiről, mentesítsük a Csengery utcát és az ott élő embereket a teherforgalom kínjai alól – mondta dr. Farkas Ciprián az út átadásán (Az út, amely összeköt, Soproni Téma, 2024. május 8.).

A gyakorlatban is hamar érezhető lett a változás, az új útszakaszok sokaknak segítenek a napi közlekedés során. – Vállalkozóként és magánszemélyként is azt gondolom, jó lett az elkerülőút – nyilatkozta Lendvai Csaba újságunk Facebook-oldalának. – Egyrészt nagy terhet vesz le a városról: a teherautók nem mennek be feleslegesen Sopronba, ez környezetvédelmi szempontból sem utolsó. Másrészt könnyebben elérhető a gyorsforgalmi út is, így egyszerűbb eljutni Budapestre, az ország más területeire vagy Ausztriába.

Tehermentesítés: Az M85 országhatárig vezető szakasza és az északnyugati összekötő út lehetővé tette a belváros tehermentesítését. A főbb csomópontoknál kihelyezett táblák szerint a 7,5 tonnát meghaladó tehergépkocsik és járműszerelvények csak engedéllyel hajthatnak be a városba. A teherforgalmat ellenőrizték múlt héten a Csengery utcában a soproni rendőrök. – A tapasztalatok alapján kezdetben többen figyelmen kívül hagyták a behajtani tilos táblát, mára elmondhatjuk, hogy ritkán történik szabálysértés. A mostani ellenőrzés is ezt igazolta – mondta Kovács József rendőr alezredes, a Soproni Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezető-helyettese.

Tekintse meg további képeinket!

Kapcsolódó cikkek