Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Tanuljunk a gyerekektől!
Komáromi Sándor drámatanárként vezeti a színitanoda csoportjait – itt a gyerekek a játékos módszerek segítségével felszabadulhatnak, önmagukra találhatnak Fotó: Griechisch Tamás

Hétköznapi hős: bemutatjuk Komáromi Sándort

Tanuljunk a gyerekektől!

| Köves Andrea | Városi hírek

„Mint egy mesebeli varázsló, úgy irányítja az eseményeket, szabadítja fel a foglalkozásokon a gyerekekből a feszültséget, a játékokon keresztül szabadságot adva nekik.” Ezekkel a szavakkal ajánlotta olvasónk, Kurucz Erika Komáromi Sándort a Hétköznapi hősök sorozatunkba.

A drámapedagógussal a Cinege AMI és a Soproni Petőfi Színház színitanodájának egyik próbája előtt ültünk le beszélgetni.

– Pataki Andrással, a Pro Kultúra ügyvezető igazgatójával hosszú-hosszú évekre nyúlik vissza az ismeretségünk, egykoron gyermekszínészként játszottam az egyik formációjában – mesélte Komáromi Sándor. – Amikor hívott, hogy drámatanárként vezessem a színitanoda csoportjait, örömmel mondtam igent. Több mint húsz éve dolgozom drámapedagógusként, emellett egyetemi oktatóként is tevékenykedem, részt veszek a NépmesePont szakmai munkájában, és újra beültem az iskolapadba, mentálhigiénés szakemberként szeretném megszerezni a következő diplomám. Ez a terület remekül kiegészíti a drámapedagógiát: mindegyik az emberről szól, arról az egységről, amelyben főszerepet kap a játék, a kommunikáció, a világban való helykeresésünk. Hiszek abban, hogy tanítani is csak az tud igazán, aki önmagával rendben van, ami természetesen nem azt jelenti, hogy problémamentes.

Komáromi Sándort a gyermekkori élmények, tapasztalások vezették el a drámapedagógiához. Nagyon nehéz körülmények között nevelkedett, édesanyját korán elvesztette, és édesapja is sokat betegeskedett. Hamar megtapasztalta, mennyire fontos, hogy segíteni képes, tettre kész felnőttek álljanak a gyermekek mellett. Neki a kapaszkodót a könyvek, a mesék világa nyújtotta. Hét évvel ezelőtt született meg a kislánya, mint meséli, ez a legcsodálatosabb tapasztalás az életében:

– Arra törekszünk, hogy biztonságos környezetet nyújtsunk neki, hogy megtalálhassa saját magát, és ne nekünk akarjon megfelelni. Egyelőre úgy látom, hogy jó úton járunk, mert akármi éri Hannát: bánat, öröm, mindent elmesél nekünk.

Ez a szemlélet vezeti a drámapedagógiában is. A színitanodában nem színészpalánták képzése a cél, hanem egy olyan összetartó közösség létrehozása, ahol játékos módszerek segítségével a gyerekek felszabadulhatnak, önmagukra találhatnak, megtanulnak kommunikálni, vállalhatják érzéseiket.

Komáromi Sándor egy népszerű közösségi oldalt is vezet Fölnőttségek elnevezéssel. 

Kapcsolódó cikkek