A meghitt karácsony dísze
2024. 12. 04. | Madarász RékaMíg régen szinte mindenki lucfenyőt díszített fel szentestére, addig ma már az számít ritkaságnak, ha valaki nem nordmann jegenyét választ. Az ára ugy...
Magyarország legyen Kelet–Közép-Európa első számú kerékpáros barát országa – ez a célja a Nemzeti Kerékpáros Stratégiának. Sopronban is egyre népszerűbb közlekedési eszköz a bicikli, jelenleg a városban közel 25 kilométernyi, kerékpározásra alkalmas út található.
Közel kétszázan – kisgyerekes családok, fiatalok, idősek – vettek részt az idei Tekerj Sopron!-on. Már kilencedik alkalommal rendezte meg városunk önkormányzata a szabadidős programot, amely hagyományosan az európai mobilitási héthez kapcsolódott, a célja pedig az volt, hogy felhívja a figyelmet a kerékpáros közlekedésre. De nem ez volt az egyetlen biciklis rendezvény a közelmúltban városunkban: a Magyar Kerékpárosklub helyi szervezeteivel és partnereivel ismét közös bringás reggelire várta a soproniakat szeptember 19-én két helyszínen is.
Sopronban közel 25 kilométernyi, kerékpározásra alkalmas út van, a hálózat az elmúlt években folyamatosan bővült. Mint az önkormányzat városüzemeltetési osztályától megtudtuk, 2018-ban építették ki az 5,5 kilométeres Lövér kerékpárút-hálózatot, 2019-ben fejlesztették a 3,5 kilométeres Jereván-lakótelepi bicikliutakat. 2020-ban bővült a várkerületi kerékpárút az Ötvös utca és a Széchenyi tér közötti szakasszal. 2022-ben Sopron és Harka között is elkészült a kerékpáros közlekedésre alkalmas út, amely 4,3 kilométer hosszú, valamint alkalmassá tették a Nemeskúti utat is biciklizésre.
Az utak tulajdonosa az önkormányzat, a kezelésükért a Sopron Holding felel. A felújításokat szakaszosan végzik, a nyomokat és sávokat évente felfestik. A tapasztalatok szerint a legkedveltebb jelenleg a Sopron és Harka közötti út, valamint sokan bicikliznek a Lövérekben és a Nemeskúti úton is.
Mint ismert, a kormány tavaly ősszel elfogadta a Nemzeti Kerékpáros Stratégiát. Ennek célja, hogy Magyarország Kelet–Közép-Európa első számú kerékpáros barát országa legyen, 2030-ra a lakosság 35 százaléka használja hetente többször a biciklit mint fő közlekedési eszközt. Ehhez szükséges, hogy az országos hálózat biztonságos és vonzó legyen, a települések között önálló kerékpárutak, a településeken belül kerékpáros létesítmények készüljenek, és forgalomcsillapított, csökkentett sebességű zónák segítsék a biciklizést. A fejlesztésektől azt várják, hogy a városokban nő, a vidéki településeken pedig a jelenleg is magas szinten marad a két keréken közlekedők száma.
Míg régen szinte mindenki lucfenyőt díszített fel szentestére, addig ma már az számít ritkaságnak, ha valaki nem nordmann jegenyét választ. Az ára ugy...
Zamatos, testes, illatos vagy gyümölcsös – legtöbben ezeket a jegyeket keressük egy jó borban. Egy azonban biztos: a soproni nedűk méltán híresek, bár...