A fotózás hobbi maradt
2024. 09. 18. | Madarász RékaSorozatunkban olyan fiatalok életét követjük nyomon, akiket 10 évvel ezelőtt már bemutattunk újságunkban. Pellinger Zsófia még kilencedikes széchenyis...
A lelkes és sok minden iránt érdeklődő gyerekek már szeptember első felében beiratkoztak több különórára, és mostanra ki is derült, hogy nem bírják a feszített tempót. Nem biztos, hogy a játékos, művészeti foglalkozásokat kellene kivenni az órarendjükből...
Az iskolák és az egyesületek versengenek azért, hogy minél többféle délutáni elfoglaltságot kínáljanak az érdeklődőknek. Van olyan kisgyerek, aki hetente 4–6 alkalommal három–négyféle különórára is jár.
Mostanra sok család szembesült azzal, hogy a gyermek ugyan nagyon élvezi az összes különórát, de a tanulásra nem marad ideje; kimerült, szorong, szétszórt. Ilyenkor összeül a családi kupaktanács, eldöntik, honnan iratkozzanak ki, hogy tartható legyen az iram. A választás legtöbbször azokra a foglalkozásokra esik, amelyek a tanulás, az iskola szempontjából nem tűnnek fontosnak. Ilyenek például a művészeti és a játékos, lazító foglalkozások.
– A túlpörgetett, teljesítménykényszerrel küzdő gyermek lelki egészségmegőrzéséhez nagyban hozzájárul, ha elmerülhet valamilyen alkotó tevékenységben, és kreatívan kifejezheti önmagát – ajánlja Szabó-Darida Ágnes rajztanár, a Huszár-módszer soproni képviselője. – A művészeti tevékenységek – amellett, hogy oldják a stresszt, továbbá jótékony hatással vannak a személyiségfejlődésre és a társas kapcsolatokra – pozitívan befolyásolják az iskolai eredményeket is. A gyerekek megtanulják a hibákat nem kudarcként felfogni, hanem a sikerhez vezető út egy-egy állomásaként értelmezni, ezáltal magabiztosabbak és motiváltabbak lesznek.
Dr. Csanálosi Dóra, a Soproni Gyógyközpont gyermekpszichiátriai osztályának főorvosa hozzátette: az ADHD-s gyerekek szülei a csemetéjük hiperaktivitásának „levezetésére” többnyire mozgásos tevékenységet keresnek, illetve a szakemberek is általában ezt javasolják. Új szempontként merül fel, hogy az ADHD-s hiperkinetikusságot a nyugodt, csendes, elmélyült tevékenységekkel is lehet csökkenteni.
Sorozatunkban olyan fiatalok életét követjük nyomon, akiket 10 évvel ezelőtt már bemutattunk újságunkban. Pellinger Zsófia még kilencedikes széchenyis...
Előbb tudott rajzolni, mint beszélni Józsa Ambrus Dávid, aki a nyolcadik osztály befejezése után gimnáziumba, majd képzőművészeti pályára készül. A hu...