Gergő megtalálta az útját
2024. 04. 24. | Madarász RékaSorozatunkban olyan fiatalok életét követjük nyomon, akiket 10 évvel ezelőtt már bemutattunk újságunkban. Csoltói Gergely változatlanul rengeteget zen...
Ősz végére az első osztályos gyermekek már rutinosan járnak iskolába, de az új környezethez eltérően alkalmazkodnak. A teljesítőképességüket nagyban javíthatja a pedagógussal való elfogadó, érzelmi biztonságot nyújtó kapcsolat.
A 6–7 éves gyermek motivált az intellektuális kihívásokra, öröm számára az ismeretlen betűk közötti fokozatos eligazodás, a környező világ logikus folyamatainak felismerése, egyre ügyesedő mozdulataival a betűk varázslatos megjelenítése.
Minden gyermek más...
– Az egy osztályban tanuló gyermekektől nem várható el azonos szintű teljesítmény – tudtuk meg dr. Závoti Józsefné PhD. egyetemi docens, logopédustól. – A szülőket segíteni kell abban, hogy reálisan ítéljék meg gyermekük iskolai „készültségét”, elfogadják a teljesítménybeli, a beilleszkedési és a magatartási különbségeket. Ne akarják túlteljesítésre kényszeríteni a gyermeket, azonban az alulteljesítést se bagatellizálják, mert motiválatlanná, érdektelenné válhat a gyermek.
Szülői szeretettel
Az iskola alapozó szakaszában a szülőnek legalább olyan felelőssége van a gyermek fejlődésében, mint a pedagógusnak. Kísérje a gyermeke tantárgyi haladását, eredményeit, és kövesse a pedagógus tanácsait! Ösztönös szülői szeretettel tudatosan segítse az iskolai feladatok sikerességében! Kövesse, hogyan végzi az írási, olvasási és számolási feladatokat! Még mindig nagy hatása van a klasszikus módszernek, az ismételtetésnek, a gyakorlásnak.
Tartalmas együttlétek
– A tanulási zavar első osztályban még nem definiálható, a betűelsajátítási nehézség áthidalható. Ha második, harmadik osztályban továbbra is olvasási, szövegértési problémák állnak fenn, érdemes szakember segítségét kérni – tette hozzá az egyetemi docens. – A kisiskolás tanulóknál életkori sajátosságaikból adódóan nagy jelentősége van annak, hogy a játék jelen legyen a mindennapjaikban. Ne terhelje a szülő – be nem teljesült álma megvalósításaként – a gyermeket túlzottan délutáni különórákkal, sportkörökkel, számára nem élvezetes elfoglaltsággal! A digitális világot nem lehet kizárni az alfa generáció életéből, de a mértékkel, tartalmas családi együttléttel, a bensőséges kapcsolatok erősítésével biztosítani tudjuk gyermekeink egészséges személyiségfejlődését.
Sorozatunkban olyan fiatalok életét követjük nyomon, akiket 10 évvel ezelőtt már bemutattunk újságunkban. Csoltói Gergely változatlanul rengeteget zen...
Papp-Garbóczi Víta időt és energiát nem kímélve összeállított egy társasjátékot, melyet egy paksi általános iskola hatodikosaival tesztelt. A fantázi...