Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
A vérében is benzin…
Fotó: Filep István

Elhivatottság és türelem kell az autórestauráláshoz

A vérében is benzin…

| Győri-Varga Nóra | Városi hírek

Ford Mustang, angol Peerless az ’50-es évekből meg egy 1948-as Buick: veteránok a sokból, amelyek Sopronban születnek újjá. Írásunkból kiderül róluk néhány érdekesség, és az is, hogyan lesz egy erdésztechnikusból autórestaurátor és -építő.

– Az egész családomnak benzin van a vérében – kezdte Wachtel Tamás, a ReCar Autórestaurátor Kft. ügyvezető igazgatója. – 1992-ben vettem magamnak egy Ford Mustangot: ez a Daciák meg a Ladák közt akkor elég nagy szám volt. Elkezdtük apuval megcsinálni, elmentünk vele a legelső hazai amerikaiautó-találkozóra, díjat is nyertünk vele.


Az autónak sikere volt szakmai berkekben, de Sopronban és a környékén is – egyre többször kérdezték: „Nem csinálnád meg az enyémet is így?”. 1995 körül lett aztán a hobbiból hivatás, majd az erdésztechnikusból gépészmérnök, a ReCar minden értelemben vett motorja. Azóta olyan kuriózumok fordultak meg a műhelyben, mint a világon jelenleg csupán 26 példányban létező Ghia 450SS (56 darabot gyártottak összesen) vagy egy 1952-es ­Packard Cabriolet. Utóbbit teljes restaurálásra hozták, de a hátulja annyira szétrohadt, hogy nem lehetett látni, eredetileg milyen volt. Tamásék kapcsolatba léptek az amerikai ­Packard múzeummal, hogy lefotóztassák az ottani példány hátulját, de még nekik sem volt abból a típusból. Végül maguk rekonstruálták egy, a világhálón talált, már restaurált autó alapján.


– Mindig az a kedvencem, amin épp dolgozunk – folytatta a szakember. – Van most nálunk egy Ford Mustang, ez amúgy is az én stílusom. A tulajdonosa sokáig azt akarta, hogy minden gyári legyen rajta, de a dobfékeit félévente kellett cserélnünk. Mára szabad kezet kaptunk, az autó külsőre úgy néz ki, mint az eredeti, viszont újraterveztünk mindent, ami a „ruha” alatt van, hogy úgy menjen az úton, ahogy kell.

A Mustang mellett áll a műhelyben egy 1948-as Buick, itt a „gazda” kifejezett kérése, hogy a lepusztult, patinás külső megmaradjon, de belül legyen minden új.


Még a lakatosműhelyükben van az a száz alatti darabszámban készült Peerless GT, melyből mindössze kettőt gyártottak V8-as motorral – azok már nem elérhetők, de a tulajdonos kérésére ilyen motor kerül majd az autóba. Ő az autó karosszéria-formáját is átszabatta, egyedi ajtó is készül hozzá: csak ezen már 2 hete dolgoznak. – Ehhez a munkához elhivatottság kell és sok türelem – zárta Tamás. – Átlagosan másfél év alatt készülünk el egy projekttel, de volt, hogy öt évbe telt. Fontos, hogy aki ezeken az autókon dolgozik, szeresse, amit csinál, mert anélkül nem működik.

Tekintse meg további képeinket!

Kapcsolódó cikkek

Kutyák pórázon?!

Kutyák pórázon?!

2024. 04. 17.

Több kérdés is érkezett olvasóinktól a városi kutyasétáltatással kapcsolatban – ezeknek jártunk utána.