Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Új partnereket keres az ADS
Az ADS jelenleg 19 korszerű fröccsöntő géppel gyártja a műanyag termékeket – tudtuk meg Lovas Róbert ügyvezető–igazgatótól. Fotók: Filep István

A műanyag fröccsöntéssel foglalkozó cégnél jelenleg ötvenegyen dolgoznak

Új partnereket keres az ADS

| Köves Andrea | Panoráma

Vannak köztük tősgyökeresek, vidéki eredetűek és külföldi tulajdonúak – ami közös bennük, hogy változatos tevékenységüket Sopronban végzik. Sorozatunkban a város legjelentősebb cégeit mutatjuk be, ezúttal az ADS Plastic Kft.-t.

Az idei esztendő a teljes megújulás jegyében telik a soproni autóipari beszállítócégnél. – Korábban amerikai tulajdonban volt a vállalat, idén tavasszal azonban egy magyar befektetői csoport vásárolta meg. Az új tulajdonosok a fő profilt megtartották, ám keresik az újabb lehetőségeket – mesélte Lovas Róbert ügyvezető–igazgató. – Műanyag fröccsöntéssel és dekorálással foglalkozunk autóipari cégek számára. Nagyobb megrendelőink közé tartozik például a Valeo, a Suzuki és a BHTC. Jelenleg 51 embert foglalkoztatunk. Az autóipari beszállítók között különféle fokozatok találhatók. Az elsőkörös beszállítók a gyár részére a legtöbbször komplett műszerfalakat, üléseket visznek egyenesen a szalaghoz, mi második körös beszállítók vagyunk, azaz az első szintűnek szállítunk be különféle, egyszerűbb elemeket és alkatrészeket.


Új partnereket keresnek

Az ADS jelenleg tizenkilenc korszerű fröccsöntő géppel gyártja a műanyag termékeket. Közismert, hogy két évvel ezelőtt egy tűzesetben a gyár egy része porrá égett, ennek a helyén egy új festősort építettek. A cég telephelye tágas, tizenhatezer négyzetméteres, a beépített terület nagysága ötezer négyzetmétert tesz ki. A raktárhelyiség nagy kapacitással rendelkezik: ezerötszáz négyzetméteres, ami szintén kedvező adottság a megrendelők szempontjából, jelenleg akár hathetes raktárkészlettel is rendelkeznek.

– A legfontosabb lépés a cég átvétele után a megfelelő árképzés kialakítása volt – folytatta az ügyvezető–igazgató. – Mint ismeretes, az elmúlt években minden területen nagyon megnőttek a költségek, legyen szó az alapanyagról, a szállítási költségekről vagy az energiafelhasználásról. Az előző tulajdonos nem változtatott az árakon a növekvő költségek ellenére, így nem lehetett elkerülni, hogy a cég veszteségessé váljon. Első lépésként termékeink árait hozzáigazítottuk a jelen piaci körülményekhez. Mindemellett mind a hazai, mind a nemzetközi piacon új partnereket, új megrendeléseket keresünk értékesítési csapatunkkal.

Nyitás az egészségügy felé

Bár az autóipar a tervek szerint a jövőben is a központi tevékenység marad, ám a vállalat szeretne több lábon állni, így nyitást tervez az egészségügy, az élelmiszeripar vagy akár az építőipar felé is. A legfontosabb jelenleg az alapok megszilárdítása, majd pedig a kapacitás növelése.

A cég rugalmasságának köszönhetően nyitott új gépek vásárlására is, ha azokkal dinamikusabban, precízebben valósulhat meg egy-egy új projekt. Mindemellett a célkitűzések között szerepel a gyártó terület további automatizálása, amely a jelenlegi munkaerőpiaci viszonyok között elengedhetetlen a termelő cégek számára.


Kapcsolódó cikkek

Megbecsüljük értékeinket

Megbecsüljük értékeinket

2024. 04. 17. | Köves Andrea

– Sopron nemcsak a leghűségesebb, de a legszebb is – nyilatkozta lapunknak dr. Farkas Ciprián a közelgő műemléki világnap apropóján. Április 18. Sopro...

Éves soproni borpárbaj

Éves soproni borpárbaj

2024. 04. 17. | Szilágyi Andrea

– Fontos, hogy Sopronban a bornak ne csak múltja, hanem jövője is legyen – emelte ki dr. Farkas Ciprián a pénteken megrendezett 2024-es Soproni borvid...