Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
A legjobb iskolák között
A Széchenyi-gimnázium évek óta résztvevője a kutatók éjszakája rendezvénysorozatnak, az intézményben fontosnak tartják a tehetséggondozást, illetve tehetségnevelést Fotó: Soproni Téma-archívu

Mindig történik valami új a Soproni Széchenyi István Gimnáziumban

A legjobb iskolák között

| P. Horváth László | Soproni fiatalok

Az egyik országos hetilap összesítése szerint az ország legjobb 100 középiskolája között az 59. lett a Soproni Széchenyi István Gimnázium. Egy év alatt 18 helyet javított az intézmény.

Idén is megjelent a „100 legjobb gimnázium” című, az iskolaválasztást, továbbtanulást is segítő kiadvány. Egy országos hetilap szerkesztői a rangsor elkészítése előtt megnézték, hogy az adott középiskola diákjai milyen eredményeket értek el a tavalyi kompetenciamérésen, összesítették a 2019-ben kiállított érettségi bizonyítványba került, matematikából, magyar nyelv és irodalomból, történelemből és idegen nyelvekből elért eredményeket, illetve figyelembe vették a 2018–2019-es tanévben nappali tagozaton állami alap- és osztatlan képzésbe bejutott tanulók felvételi pontszámait is.

A száz legjobb iskola közé – Sopronból egyedüliként – a Széchenyi István Gimnázium került be. Tavaly hetvenhetedikek voltak, idén pedig már az ötvenkilencedikek.

– Büszke vagyok arra, hogy iskolánk az eredményességi mutatói alapján képviselheti városunkat a listán. Mindez azonban nem valósulhatott volna meg a kollégák és a diákok nélkül – mondta lapunknak Farkas Gábor, a Széchenyi-gimnázium igazgatója. – Az, hogy tizennyolc helyet javítottunk, azt is jelenti, hogy a tanulók a korábbi saját teljesítményükhöz képest jelentősen fejlődtek. Biztos vagyok abban, hogy ehhez hozzájárult a pedagóguskar szakmai hozzáadott értéke is. A tanulóink alapos képzést kapnak, bennük pedig megvan az igény a tanulásra, az új befogadására.

Az igazgató kiemelte: a mindennapok során két fő szempontot vesznek figyelembe, és ehhez próbálják is tartani magukat. – Csináljuk ugyanazt, amit a több intézmény, de legyünk jobbak! – folytatta az igazgató. – Ide kapcsolódik a tehetségfejlesztés és tehetségnevelés, illetve a kompetenciaalapú nevelés és oktatás. Ezért fontos például részt vennünk a kutatók éjszakája rendezvénysorozaton is. A másik elvünk, hogy csináljunk valami mást is – máshogyan is! A digitális pedagógia így vált tanítási gyakorlatunk fontos részévé, és ennek jegyében vezettük be idén ősszel az új, nyelvi és informatikai innovatív osztályt. 

Kapcsolódó cikkek

Ne csak bámészkodjunk!

Ne csak bámészkodjunk!

2024. 05. 08. | Madarász Réka

Hogyan lehet közönyös „nem cselekvőből” aktív cselekvővé válni? – erre a kérdésre is keresték a választ a Soproni Széchenyi István Gimnázium fenntarth...

A szünetekben is hímez

A szünetekben is hímez

2024. 05. 08. | Madarász Réka

Marcsinak két olyan hobbija is van, ami manapság nem túl gyakori a fiatalok körében: hímez és olvas. A nyolcadikos lány nagyon szereti az állatokat, e...