Ne csak bámészkodjunk!
2024. 05. 08. | Madarász RékaHogyan lehet közönyös „nem cselekvőből” aktív cselekvővé válni? – erre a kérdésre is keresték a választ a Soproni Széchenyi István Gimnázium fenntarth...
Az egyik országos hetilap összesítése szerint az ország legjobb 100 középiskolája között az 59. lett a Soproni Széchenyi István Gimnázium. Egy év alatt 18 helyet javított az intézmény.
Idén is megjelent a „100 legjobb gimnázium” című, az iskolaválasztást, továbbtanulást is segítő kiadvány. Egy országos hetilap szerkesztői a rangsor elkészítése előtt megnézték, hogy az adott középiskola diákjai milyen eredményeket értek el a tavalyi kompetenciamérésen, összesítették a 2019-ben kiállított érettségi bizonyítványba került, matematikából, magyar nyelv és irodalomból, történelemből és idegen nyelvekből elért eredményeket, illetve figyelembe vették a 2018–2019-es tanévben nappali tagozaton állami alap- és osztatlan képzésbe bejutott tanulók felvételi pontszámait is.
A száz legjobb iskola közé – Sopronból egyedüliként – a Széchenyi István Gimnázium került be. Tavaly hetvenhetedikek voltak, idén pedig már az ötvenkilencedikek.
– Büszke vagyok arra, hogy iskolánk az eredményességi mutatói alapján képviselheti városunkat a listán. Mindez azonban nem valósulhatott volna meg a kollégák és a diákok nélkül – mondta lapunknak Farkas Gábor, a Széchenyi-gimnázium igazgatója. – Az, hogy tizennyolc helyet javítottunk, azt is jelenti, hogy a tanulók a korábbi saját teljesítményükhöz képest jelentősen fejlődtek. Biztos vagyok abban, hogy ehhez hozzájárult a pedagóguskar szakmai hozzáadott értéke is. A tanulóink alapos képzést kapnak, bennük pedig megvan az igény a tanulásra, az új befogadására.
Az igazgató kiemelte: a mindennapok során két fő szempontot vesznek figyelembe, és ehhez próbálják is tartani magukat. – Csináljuk ugyanazt, amit a több intézmény, de legyünk jobbak! – folytatta az igazgató. – Ide kapcsolódik a tehetségfejlesztés és tehetségnevelés, illetve a kompetenciaalapú nevelés és oktatás. Ezért fontos például részt vennünk a kutatók éjszakája rendezvénysorozaton is. A másik elvünk, hogy csináljunk valami mást is – máshogyan is! A digitális pedagógia így vált tanítási gyakorlatunk fontos részévé, és ennek jegyében vezettük be idén ősszel az új, nyelvi és informatikai innovatív osztályt.
Hogyan lehet közönyös „nem cselekvőből” aktív cselekvővé válni? – erre a kérdésre is keresték a választ a Soproni Széchenyi István Gimnázium fenntarth...
Marcsinak két olyan hobbija is van, ami manapság nem túl gyakori a fiatalok körében: hímez és olvas. A nyolcadikos lány nagyon szereti az állatokat, e...