Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Család, technológia, fejlesztések
– Célunk, hogy minőségi termékeket gyártsunk nagy hozzáadott értékkel és elégedett munkavállalókkal – mondta Hirschler László (j1) és Viktor (j2). Fotók: Filep István

A soproni Hirschler Automotive Glass Kft. gyárt a Porschének és a Bugattinak is

Család, technológia, fejlesztések

| Győri-Varga Nóra | Panoráma

Vannak köztük tősgyökeresek, vidéki eredetűek és külföldi tulajdonúak – ami közös bennük, hogy változatos tevékenységüket Sopronban végzik. Sorozatunkban a város legjelentősebb cégeit mutatjuk be, ezúttal a Hirschler Automotive Glass Kft.-t.

Porsche, Aston Martin, Mercedes, Bugatti, Liebherr, ­CLAAS, Ikarus és Credo – neves gépjárműmárkák, melyeket összeköt a Hirschler Automotive Glass Kft. A soproni cég neve ott szerepel a világmárkák egyes típusainak üvegein, de találkozhatunk a Hirschler névvel a francia TGV, illetve a New York-i gyorsvasút ablakain is. Az üveges tevékenységet a Hirschler család még 1899-ben kezdte, a mesterség apáról fiúra szállt. Kezdetben épületüvegezésekkel foglalkoztak, majd Hirschler Rezső az 1970-es években megalapította a visszapillantó tükröket gyártó üzemét. Fia, Hirschler László, a Hirschler Automotive Glass Kft. tulajdonosa 1989-ben döntött úgy, hogy édesapjától független, önálló vállalkozást indít. – Az iskoláim befejeztével én is nála kezdtem dolgozni, ott bontogattam a szárnyaimat, végeztem az első fejlesztéseket. Amikor különváltam, kis vállalkozásban gondolkoztam – tudtuk meg a ma már 170 munkavállalót foglalkoztató cég vezetőjétől. – Akkoriban különböző hőszigetelő üvegeket gyártottunk, de a nagy konkurencia miatt profilt váltottunk, és átálltunk a szélvédőüvegekre.


A váltás sikeresnek bizonyult: a cég évről évre megduplázta a termelését és az árbevételét is. Az akkori Pozsonyi úti épületet bővítették, majd 2001-ben kiköltöztek az Ipar körúton lévő telephelyre, az új, 26.000 négyzetméteres csarnokba. A Hirschler Automotive eleinte a pótalkatrészpiacra készített szélvédőüvegeket, később pedig ráállt a vasúti és a kabinüvegezésre (daruk, markolók és mezőgazdasági gépek üvegei) is.


Technológiáját, gépeit az első lépéstől az utolsóig maga fejleszti, több szabadalom birtokosa. A legújabb szabadalmaztatott termék a Guardian Industries világhírű üvegipari cég megbízásából kifejlesztett, átlátszó távtartós áruházi hűtőajtóüveg.


– Több mint tíz éve, hogy elkezdtünk fejleszteni egy olyan üvegformázó berendezést, amely nincs máshol a világon – vette át a szót édesapjától Hirschler Viktor. – Az első nagyobb megrendelésünk is ide kapcsolódik. Az okostelefonokon található Gorilla-üveg gyártója, a Corning szerette volna bevezetni ezt a vékony, kémiailag edzett üveget az autóiparba. Sok céget kerestek meg, de végül csak nekünk sikerült a megfelelő gyártástechnológiát kifejleszteni. A legyártott üveggel meglátogattuk a Porschét, ők pedig megrendelték a terméket, így a Porsche 911-es volt a világon az első, amelynek Gorilla hátfal- és oldalüvege lett.


Bár a kezdetekkor az egyik olasz vevőjük csak a „HS”-t szerette volna viszontlátni a szélvédőkön, mondván nevük nem ismert, jobb lesz rövidíteni, ma már a Porsche maga kéri, hogy a Sopronban gyártott szélvédőkön legyen ott: Hirschler. Nevük a jármű- és üvegpiacon a prémiumkategóriát jelenti. – Nekünk ez az életünk – zárta Hirschler László és Viktor. – Sokszor otthon is erről beszélgetünk. Családi vállalkozás vagyunk, erősségünk az innováció, a célunk pedig, hogy minőségi termékeket gyártsunk nagy hozzáadott értékkel és természetesen elégedett munkavállalókkal.


Kapcsolódó cikkek

Megbecsüljük értékeinket

Megbecsüljük értékeinket

2024. 04. 17. | Köves Andrea

– Sopron nemcsak a leghűségesebb, de a legszebb is – nyilatkozta lapunknak dr. Farkas Ciprián a közelgő műemléki világnap apropóján. Április 18. Sopro...

Éves soproni borpárbaj

Éves soproni borpárbaj

2024. 04. 17. | Szilágyi Andrea

– Fontos, hogy Sopronban a bornak ne csak múltja, hanem jövője is legyen – emelte ki dr. Farkas Ciprián a pénteken megrendezett 2024-es Soproni borvid...