A legfontosabb a bizalom!
2024. 09. 25. | Huszár JuditMi az a digitális írástudás, és mire jó a mesterséges intelligencia? Mit tehet a szülő, hogy biztonságban tudja a gyermekét a világhálón? Hogyan ismer...
Mesterházy Balázs evangélikus lelkész másfél évet töltött családjával együtt Indiában, ahol életre szóló élményeket szerzett. Az év eleje a visszailleszkedésről szól a család számára.
– 2018 nyarán önkéntes munkára utaztunk Indiába feleségemmel és két gyermekünkkel együtt a Kodaikanali Nemzetközi Iskolába – mesélte Mesterházy Balázs. – Akkor az volt a tervünk, hogy egy évig maradunk, ám időközben a most 12 éves Boróka lányom és 10 éves Olivér fiam olyannyira beilleszkedett az új közösségbe, hogy fél évvel meghosszabbítottuk az ott-tartózkodásunkat.
Az evangélikus lelkész és klinikai szakpszichológus felesége, Andrea nem az ismeretlenbe utazott, hiszen a kétezres évek elején már dolgoztak az indiai nemzetközi iskolában. Akkor olyan élmények, hatások érték őket, hogy elhatározták: ha gyerekeik születnek, akkor visszatérnek a 2000 méter magasan fekvő csodálatos dél-indiai vidékre. Azért választották a rugalmasabb önkéntes munkát, mert nem tudták előre kiszámítani, hogy a gyerekeik miként alkalmazkodnak a teljesen új helyzethez. Az első hónapok bizony fel is adták a leckét a család számára, ám szép lassan minden a lehető legjobban alakult. A legnagyobb ajándéka ennek a másfél évnek az volt, hogy a család az iskolai tanórákon kívül sokat volt együtt. Nem rohant senki sehova, helyette sok-sok közös játék, kirándulás, indiai barangolás töltötte ki a napokat. Azt a pusztító ciklont is együtt élte meg a család, amikor a campus területén álló lakásukra rádőlt két hatalmas eukaliptuszfa a tetőt teljesen tönkretéve. A család szerencsére az iskolában tartózkodott, annak a masszív épülete ellenállt a légörvény támadásának.
– Négy bőrönddel vágtunk neki az útnak, de nem szenvedtünk semmiben sem hiányt: Indiában nem drága az élet – tette hozzá az evangélikus lelkész. – Tavaly decemberben, amikor ott hathetes iskolai szünet volt, bebarangoltuk Indiát, felkerestük az ország nevezetességeit, a tengerparton pihentünk: a gyerekek és mi is nagyon élveztük. Ám az iskolába is örömmel mentek vissza a második félévre, addigra már teljesen beilleszkedtek, és angolul is jól kommunikáltak, számos barátot szereztek. Megkedvelték az ottani oktatási rendszert, amelynek a középpontjában érdekes, kreatív projektek megoldása áll, és amelyben a művészetek is főszerepet kapnak. Sokat kaptunk ettől a másfél éves kalandtól, de jó volt hazatérni: itthon most mindegyikünkre sok-sok izgalmas feladat vár.
Mi az a digitális írástudás, és mire jó a mesterséges intelligencia? Mit tehet a szülő, hogy biztonságban tudja a gyermekét a világhálón? Hogyan ismer...
Felavatták Vetter Pál emléktábláját, majd koszorút helyeztek el emlékére a Kolostor utcában, ahol 1889 és 1908 között élt.